Su kokiais skaitmeninės rinkodaros pokyčiais susidursime šiemet?
Sėkmingai vykdoma skaitmeninė rinkodara reikalauja būti vienu žingsniu priekyje. Nors negalime numatyti visų šiais metais laukiančių pokyčių, tam tikros prognozės išryškėjo jau 2019-ųjų pabaigoje. Be abejonės, ateitis nebus tokia, kokia buvo, ir tai yra normalu, – tam reikia pasiruošti. Atrinkome 9 skaitmeninės rinkodaros ekspertų įžvalgas, padėsiančias planuoti 2020-ųjų rinkodaros veiksmus.
1. Vaizdo turinys taps trumpesnis ir lengviau pasiekiamas
Martha Ivester, skelbimų rinkodaros vadovė, pastebi, kad žaibiškai išpopuliarėjusi „TikTok“ platforma leidžia prognozuoti, kad 2020-aisiais sparčiai augs vaizdo įrašų programėlių naudojimas, kuris pasiūlys naujų būdų dalintis turiniu. „TikTok“ leido suprasti, koks turinys domina vartotoją – tikras, kūrybiškai pateiktas, trumpas ir lengvai suprantamas. Tačiau reikia pripažinti, kad trumpėjantis vartotojų dėmesys gali sukelti rimtų sunkumų rinkodaros ekspertams. Sprendimas – naudoti trumpesnius reklamos formatus ir mašininį mokymąsi (machine learning), kuris leidžia varijuoti ir siūlo įdomesnius sprendimus, tuo pačiu skatindamas vartotojo įsitraukimą. Kai kurie prekės ženklai, pvz., „Lego“ ar „Nike“, jau sėkmingai tai išbandė „YouTube“ platformoje ir tikėtina, kad 2020-aisiais susidursime su nauja skelbimų banga, kuri tyrinės šią paradigmą.
2. Dėmesį trauks trumpa ir aiškiai pateikta informacija
Vienas geriausių SEO specialistų Neil Patel, kaip ir Martha Ivester, pastebi, kad trumpas, aiškus, lengvai suvokiamas, dėmesį patraukiantis turinys šiemet taps itin populiarus. Sėkmingas vaizdo įrašas turi būti neilgas, tinkantis visoms platformoms, pateikiantis aktualią ir svarbią informaciją. Vartotojai yra žingeidūs ir siekia greitai surasti tai, kas juos domina. Tai apima ne tik vaizdo įrašus, bet ir tekstinį turinį. Būkite konkretūs. Rinkitės trumpus, informatyvius ir patrauklius tekstus, gebančius vienu ar keliais sakiniais perteikti vartotojui skirtą žinutę.
https://www.instagram.com/p/B6oSGMcnLB0/
3. Balso paieška generuos didesnį srautą
Daugelis rinkodaros ekspertų pripažįsta, kad paieška mobiliaisiais įrenginiais krenta, tačiau sparčiai auga balso paieškos (voice search) rodikliai. Manuel Roman, vartotojų rinkodaros vadovas, prognozuoja, kad 2021 m. pabaigoje bus daugiau nei 1,6 milijardo žmonių, kurie reguliariai naudosis balso pagalbininkais įvairioms užduotims atlikti. Tai ekonomiškas sprendimas, padedantis kurti greitesnę ir mažiau pastangų reikalaujančią vartotojų patirtį.
4. Augs vaizdo paieškos rodikliai
Šiemet sukanka 20 metų nuo „Google Images“ atsiradimo. Tyrimai rodo, kad vartotojai vis labiau pasitiki vaizdais, ieškodami atsakymų ar įkvėpimo, taip pat spręsdami, kokias paslaugas ar produktus pirkti. Paieškos vadovė Gemma Howley pastebi, kad 2016–2018 m. vaizdo paieška mobiliajame įrenginyje išaugo daugiau nei 60 proc., o tai leidžia daryti prielaidą, kad pasinaudoję tinkamu teksto ir vaizdo deriniu galite pasiekti itin gerų rezultatų. Akivaizdu, kad 2020 m. rinkodaros specialistai toliau eksperimentuos su paieškos vizualizavimu, kad galėtų plėsti ir pritaikyti reklamines kampanijas šioje vaizdinėje eroje.
5. Internetiniai atsiliepimai taps svarbiu informacijos šaltiniu
2020 metais vienu iš svarbiausių informacijos šaltinių taps klientų atsiliepimai. Neseniai atliktame tyrime nustatyta, kad didelė dalis pirkėjų, siekdami susidaryti nuomonę apie naujus sprendimus, domisi internete esančiais atsiliepimais. „Daugelis B2B sektoriaus technologijų pirkėjų pasitiki žmonių prižiūrimais forumais, kurie suteikia jiems galimybę užduoti klausimus ir dalytis atsiliepimais“ – teigia Elena Filimonova, Niujorke įsikūrusios IT paslaugų įmonės „CGS“ pasaulinės rinkodaros vyresnioji viceprezidentė. Norėdami paskatinti savo klientus palikti teigiamus atsiliepimus, kreipkitės į juos tuomet, kai šiam veiksmui jie bus nusiteikę palankiausiai.
6. Biudžetas reikalaus griežtesnio planavimo
Daugelis rinkodaros ekspertų sutinka, kad 2020 metais požiūris į rinkodaros biudžetus taps griežtesnis. Skaitmeninio augimo rinkodaros ekspertė ir pranešėja Lisa Apolinski teigia, kad dėl numanomo artėjančio ekonominio nuosmukio ir politinio neapibrėžtumo, įmonės kur kas rimčiau vertins tai, kaip ir kur išleidžia savo pinigus, t. y. įmonės bus kritiškesnės ir įžvalgesnės, vertindamos, su kokiomis paslaugų agentūromis dirba ir kokių rezultatų iš jų tikisi.
7. Augs dėmesys prekės ženklo visuomeninei veiklai
Vartotojai iš prekės ženklo pradėjo tikėtis kur kas daugiau nei informacijos apie gaminius, – iš tikrųjų jie reikalauja prekės ženklo perspektyvos svarbiomis temomis. 2020 m. prekės ženklo požiūris į tokias problemas kaip klimato pokyčiai ar tvarumas taps dar svarbesnis. Marion Bernard, skelbimų rinkodaros vadovė Prancūzijoje, pastebi, kad didžioji dalis (60 %) Z kartos atstovų (tų, kurie gimė 1995–2005 m.) teigia, kad nori pakeisti pasaulį. Ir ši karta turi visus įrankius, kad galėtų daugiau sužinoti apie tuos prekės ženklus, kuriais domisi. Pvz., Prancūzijoje kas šeštas žmogus naudojasi „Yuka“ – brūkšninių kodų nuskaitymo programa, kuri leidžia įvertinti produktų naudą sveikatai. Iš tiesų vartotojams nerūpės, jei dings didžioji dalis prekės ženklų, jiems rūpės tai, kiek skaidrus prekės ženklo vaidmuo visuomenėje ir kur jis renkasi investuoti pinigus.
8. Suasmeninimas taps dar svarbesnis
Artėjame prie naujos eros, kai tradicinę rinkodarą keičia mašininis mokymasis. Dėl tobulėjančių technologijų rinkodaros specialistai gali geriau ištirti klientų patirtį ir ją personalizuoti. Tai leidžia suteikti daugiau asmeniškumo, žmogiškumo bei įvairovės ir individualiai pritaikyti turinį atskiram vartotojui. Jannika Bock, sprendimų klientams vadovė, prognozuoja, kad artimiausiais metais rinkodaros specialistai, siekdami rezultatyvumo, vis daugiau dėmesio skirs mašininiam mokymuisi ir automatizavimui. Ilgą laiką gerų rezultatų rinkodaroje buvo galima pasiekti vadovaujantis vien laiko patikrintomis taisyklėmis, tačiau šiais laikais jų lieka vis mažiau. Vartotojai tikisi žinučių, kurios atitiktų jų asmeninius poreikius. Tuo pačiu reklamuotojai, kurie naudojasi mašininiu mokymusi ir nuspėjamaisiais modeliais, gali kur kas efektyviau kontroliuoti kainų siūlymo strategijas, kas leidžia sutelkti dėmesį į vertingiausias konversijas, siekiant geresnės reklamos išlaidų grąžos ir didesnių pajamų.
9. Vartotojai ieškos tikrumo ir atvirumo
Vartotojui kaip niekada bus svarbus natūralumas ir prekės ženklo tikrumas. Lisa Apolinski pastebi, kad vartotojai vis labiau jaučia nepasitikėjimą tuo, ką skaito skaitmeninėje erdvėje, todėl įmonės, siekdamos išlaikyti klientą, turi laikytis nuoseklaus ir teisingo bendravimo. Nemeluokite ir neapgaudinėkite. Jei jūsų veikloje atsiras bet kokių netikslumų, neatitikimų ar neteisybės, klientas ne tik tai pastebės, bet ir pasirūpins, kad apie tai sužinotų kiti.