Skip to main content
Reklama be slapukų „cookieless“ eroje

Reklama be slapukų „cookieless“ eroje

Skaitmeninės rinkodaros naujienos / Google Analytics ir Tag Manager naujienos

Skaitmeninė reklama išgyvena revoliuciją, keliančią iššūkius verslams ir keičiančią rinkodaros strategijas – trečiųjų šalių slapukai pamažu tampa praeitimi. Naujoji „cookieless“ era skatina inovatyvius sprendimus, tokius kaip, pirmosios šalies duomenų panaudojimas, kontekstinė reklama ir pažangios AI technologijos. Šiame straipsnyje aptarsime, kaip adaptuoti reklamos strategijas prie naujos realybės, išlaikant aukštas pozicijas paieškose bei konversijų efektyvumą. Norite žinoti, kaip pasiekti tikslinę auditoriją ir užtikrinti efektyvią reklamą be tradicinių vartotojų stebėjimo būdų – pasitelkite skaitmeninės rinkodaros agentūros „Verslo Idėjų Partneriai“ komandos patarimais.

 

Kodėl griežtėja slapukų (cookies) politika?

Didėjant vartotojų privatumo poreikiams bei įsigaliojant teisės aktų pokyčiams, tokiems kaip, Europos Sąjungos Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) ir Kalifornijos vartotojų privatumo įstatymas (CCPA), technologijų milžinės yra skatinamos riboti slapukų naudojimą. „Google“ paskelbė apie planus visiškai atsisakyti trečiųjų šalių slapukų „Chrome“ naršyklėje, o kitos platformos jau taiko griežtesnes duomenų apsaugos taisykles. Tai reiškia, kad verslai turi ieškoti alternatyvių būdų, kaip rinkti ir analizuoti vartotojų duomenis.

 

Alternatyvūs reklamos metodai „cookieless“ eroje

Pirmosios šalies duomenų naudojimas

Vienas efektyviausių būdų prisitaikyti prie naujų reklamos taisyklių – maksimaliai išnaudoti jau turimus duomenis. Pirmosios šalies duomenys yra informacija, kurią įmonės surenka tiesiogiai iš savo klientų su jų sutikimu, tai gali būti el. pašto adresai, pirkimų istorija, naršymo elgsena svetainėje ir kt. Šią informaciją vartotojai savanoriškai pateikia, įsigydami prekes ar paslaugas, atlikdami apklausas, pildydami registracijos formas ar naudodamiesi lojalumo programomis.

Pirmosios šalies duomenys yra itin vertingi, nes jie yra tikslesni ir atitinka privatumo politikos reikalavimus. Taip pat, leidžia geriau suprasti vartotojų poreikius ir pageidavimus, todėl galima teikti labiau suasmenintą turinį ir pasiūlymus.

Kontekstinė reklama

Eliminuodama slapukais pagrįstą vartotojų sekimą, kontekstinė reklama analizuoja puslapio turinį ir pateikia skelbimus, atitinkančius vartotojo skaitomą informaciją. Tai reiškia, kad reklamos yra susijusios su tuo, ką vartotojas šiuo metu skaito ar žiūri – taip siekiama pateikti vartotojui aktualią reklamą ir padidinti jos efektyvumą. Pavyzdžiui, jei vartotojas skaito straipsnį apie tai, kaip Google Ads reklama gali padėti pagerinti pardavimus ir sukurti lojalių klientų ratą, šalia teksto vartotojas matys ir Google Ads paslaugas teikiančios įmonės pasiūlymą. Kontekstinė reklama atitinka vartotojo interesus realiuoju laiku bei gali padidinti vartotojų įsitraukimą ir konversijų skaičių.

„Google Privacy Sandbox“ ir kiti sprendimai

Google siūlo naujus, vartotojų privatumą saugančius, sprendimus, tokius kaip, „Privacy Sandbox“ ir „Federated Learning of Cohorts (FLoC)“, kurie leidžia segmentuoti vartotojus pagal bendrus interesus, o ne individualius duomenis. Be to, „universalūs ID“ (pvz., „Unified ID 2.0“) gali padėti kurti tikslines kampanijas su minimaliais privatumo pažeidimais.

„People – Based“ rinkodara

Ši reklamos strategija yra orientuota į unikalias vartotojų identifikavimo priemones, tokias kaip, el. pašto adresai ar paskyrų duomenys. Metodas leidžia stebėti nuoseklią vartotojo patirtį skirtinguose įrenginiuose ir platformose. „People – Based“ rinkodara apdoroja vartotojo duomenis iš skirtingų kanalų („Google“, „Facebook“, el. paštas ir pan.). Tai reiškia, kad reklamos pasiekia vartotoją visais įrenginiais, kuriais jis naudojasi (telefonas, kompiuteris, planšetė ir kt.). Privalumai: reklama veikia be trečiųjų šalių slapukų, vartotojus pasiekia jiems aktualios reklamos, o ne bendriniai skelbimai, taip pat, „People – Based“ metodas leidžia tiksliau matuoti reklamų kampanijų sėkmę.

AI sprendimai

Dirbtinis intelektas padeda analizuoti duomenis ir prognozuoti vartotojų elgseną, kurti unikalų turinį ir reklamos pasiūlymus, išvengiant tiesioginės priklausomybės nuo slapukų. Naudojant mašininį mokymąsi, galima numatyti, kurie vartotojai greičiausiai atliks pirkimą ar įsitrauks į kampaniją.

 

Kaip paruošti verslą „cookieless“ ateičiai?

  • Investuokite į pirmosios šalies duomenų rinkimą: skatinkite vartotojus dalintis asmenine informacija, siūlydami jų interesus atitinkantį turinį bei reklamas.
  • Išbandykite kontekstinę reklamą: peržiūrėkite dabartinių reklamų kampanijas ir įvertinkite, kaip kontekstinė reklama gali būti efektyviai pritaikyta jūsų verslui.
  • Būkite lankstūs ir eksperimentuokite: rinkodara be slapukų dar tik vystosi, todėl verta išbandyti skirtingus sprendimus ir stebėti jų veiksmingumą.

 

SEO ir Google ADS optimizacijos nauda

Be slapukais pagrįstos reklamos iššūkių, svarbu suprasti ir SEO bei Google Ads optimizacijos naudą. Tinkamai optimizuotas SEO turinys organiškai pritraukia vartotojus, kurie yra susidomėję Jūsų kuriamu turiniu, produktu ar paslauga. Geras SEO padeda kelti svetainės pozicijas paieškos sistemose bei stiprinti autoritetą. Google Ads optimizacija padeda didinti reklamos kampanijų efektyvumą, sumažinti nereikalingas išlaidas ir pasiekti tikslesnę auditoriją. Optimizuotos reklamos strategijos užtikrina didesnį konversijų skaičių ir geresnę investicijų grąžą.

 

Slapukų politika ir jų naudojimo pokyčiai kelia naujus iššūkius skaitmeninei rinkodarai, tačiau tuo pačiu atveria galimybes kurti pažangesnes, privatumu grįstas reklamos strategijas. Pereinant į „cookieless“ erą, svarbu suprasti, kaip efektyviai rinkti ir naudoti pirmosios šalies duomenis, pasitelkti alternatyvias technologijas bei užtikrinti skaidrumą vartotojams. Jei norite išsamiau sužinoti apie slapukų politikos pokyčius ir kaip pritaikyti naujausius reklamos sprendimus savo verslui, susisiekite su skaitmeninės rinkodaros agentūra „Verslo Idėjų Partneriai“ – padėsime Jums augti ir atrasti naujas galimybes.


Paskelbta: 2025-03-18
Straipsnio turinys parengtas remiantis šiais šaltiniais:

Skaitmeninės rinkodaros paslaugos jūsų verslui

VERSLO IDĖJŲ PARTNERIAI – 18 metų patirtį turinti skaitmeninės rinkodaros agentūra, teikianti visas skaitmeninės rinkodaros paslaugas. Verslui pritaikyti skaitmeninės rinkodaros sprendimai yra mūsų sritis!

Ilgametė patirtis

Jau 18 metų sėkmingai dirbame ir teikiame skaitmeninės rinkodaros paslaugas įvairaus dydžio ir veiklos sričių įmonėms.

Premium Google Partneris

Daugiau nei 13 metų esame sertifikuotas, o nuo 2022 metų Premium Google Partneris.

Kompleksiniai sprendimai

Kompleksinės paslaugos nuo interneto svetainių optimizavimo iki jų reklamos ir komunikacijos administravimo.

Teigiami atsiliepimai

Siekiame ilgalaikių bendradarbiavimo santykių, todėl visuomet laikomės susitarimų ir siekiame maksimalių rezultatų.