Tai, kas šiandien yra tik viena iš SEO galimybių, rytoj gali tapti sėkmingo verslo plėtros dalimi
2020-ieji buvo pilni iššūkių. Verslo sektorius buvo priverstas naujai pažvelgti į savo patirtį, darbuotojus, kolegas ir išgryninti savo veiklos strategijas. Tai metai, atnešę labai daug klausimų ir abejonių, o internetinė erdvė tapo kaip niekada svarbi verslo vystymui ir augimui. Natūraliai su naujais iššūkiais formuojasi ir nauji vartotojų įpročiai. Jau dabar galime matyti tendencijas, kurios, tikėtina, 2021-aisiais taps savo srities lyderėmis. Šiame tekste norime trumpai apžvelgti rinkodaros ekspertų prognozes, kaip turėtų keistis SEO ir skaitmeninės rinkodaros pasaulis peržengus naujųjų metų slenkstį.
SEO turinio kokybė pareikalaus dar daugiau dėmesio
Sistemingai augantis dėmesys svetainės turiniui 2021-aisiais dar labiau stiprės. Manoma, kad ateinančiais metais turinio optimizavimas taps viena svarbiausių skaitmeninės rinkodaros tendencijų. Kaip pastebi rinkodaros specialistas Peter Thaleikis, 2021-aisiais kur kas dažniau koreguosime jau esamą turinį: ištrinsime, atnaujinsime ir sujungsime puslapius, kuriuose yra nenaudinga, pasenusi ar mažiau aktuali informacija. Ilgą laiką gyvavusi schema – sukurti, publikuoti, „iškelti“ ir užmiršti – persvarstoma iš naujo.
Taip, paieškos sistemos mėgsta naują turinį, tačiau kaip pastebi technologijų rinkodaros konsultantas Bruce Harpham, rinkodaros specialistai šį teiginį dažniausiai interpretuoja ne visai teisingai, t. y. jei prieš kelis metus savo svetainėje publikavote puikų straipsnį, turite visas galimybes padidinti lankytojų srautą, įvesdami į jį šiuo metu aktualią informaciją. Šie pakeitimai leis padidinti visos svetainės aktualumą ir sumažins puslapių skaičių, todėl „Google“ galės lengviau suprasti, kokiu tikslu sukurtas jūsų tinklalapis ir konkrečiau apibrėžti jūsų tikslinę auditoriją, pateikdama tikslesnius paieškos rezultatus. Išvada gana paprasta – kuo kokybiškesnis svetainės SEO turinys, tuo aukštesnes „Google“ paieškos sistemos pozicijas ji galės užimti.
Dirbtinio intelekto įsigalėjimas
Bendrovės „Infinity Dish“ atstovė Laura Fuentes teigia mananti, kad šiuo metu iki galo neišnaudotas dirbtinis intelektas (DI) 2021-aisiais taps viena pagrindinių SEO tendencijų. DI geba kurti personalizuotą turinį, skirtą konkretiems vartotojams ir iškelti šį turinį į paieškos sistemų viršutines pozicijas. Prieš kelerius metus „Google“ pristatė BERT algoritmą – dvikryptį modelį, kuris padeda rasti išsamesnę ir tinkamesnę informaciją, palyginti su vienakrypčiu modeliu. Šis algoritmas atsižvelgia į aplinkinius žodžius kontekste, leisdamas SEO įmonėms neapsiriboti sausomis raktinėmis frazėmis ir kurti kokybiškesnį SEO turinį.
Vietinės rinkos augimas
Skiriant dėmesį vietinėms paieškoms siekiama pritraukti kuo didesnį tikslinės auditorijos, atliekančios su konkrečia vieta susijusias paieškas, skaičių. Adam Korbl, „iFax“ įkūrėjas ir generalinis direktorius, teigia, kad šis metodas taps dar aktualesnis 2021 m. Ekonomika ir vartotojų poreikiai persitvarko ir modifikuojasi. Pandemijos metu buvo pastebima, kad vartotojų dėmesys vis dažniau krypsta į vietos verslą, t. y. visuomenė yra linkusi kreiptis į netoliese esančias įmones, pirkdama jų siūlomas paslaugas ir prekes.
Svetainių optimizavimas mobiliesiems įrenginiams
James Jason, „Mitrade“ rinkodaros vadovas, teigia manantis, kad viena iš populiariausių SEO tendencijų 2021-aisiais bus svetainių optimizavimas mobiliesiems įrenginiams. Apie augantį dėmesį mobiliųjų įrenginių naudojimui buvo kalbama ne vienerius metus, tačiau 2020 m., susidūrus su pasaulį užvaldžiusia Covid-19 pandemija, internetinių pirkimų skaičius ženkliai išaugo, o daugiau nei 80 % informacijos buvo ieškoma naudojantis telefonu. Tai leidžia daryti prielaidą, kad vis daugiau elektroninės prekybos platformų tobulės, užtikrindamos maksimalų turinio optimizavimą mobiliesiems įrenginiams, suteikdamos vartotojui patogesnes apsipirkimo, registracijos ir atsiskaitymo galimybes.
Individualizuotos rinkodaros augimas
Vertindama 2021-ųjų tendencijas, „Forbes“ nurodo dar didesnį pokalbių rinkodaros įtakos augimą. Jūsų prekės ženklas jau turėtų turėti nuolatinį komunikacijos kanalą – priemonę, kuria naudodamiesi klientai galėtų išspręsti problemas ir užduoti klausimus (tai gali būti jūsų svetainė, programėlė, „Facebook“ puslapis ar operatoriaus prižiūrimas telefonas), tačiau ateinančiais metais čia turėtų įvykti šiokių tokių pokyčių. Manoma, kad lyderių pozicijas užims įmonės, kurios klientų problemoms spręsti pasitelks ne vien darbuotojus, bet ir dirbtinį intelektą. Pirmaujantys prekių ženklai naudosis pokalbių robotais, kurių atsakymai atitiks klientų toną, žodžius ir požiūrį. Kodėl pokalbių rinkodara yra tokia paveiki? Nes paprastai kiekviename atsakyme yra bent šiek tiek informacijos, padedančios prekės ženklams išplėsti savo dabartinius pasiūlymus ir pagerinti klientų patirtį. Klientai ne tik pajus tvirtesnį ryšį su šią strategiją naudojančiais prekės ženklais, bet ir, tikėtina, išleis daugiau pinigų šių prekių ženklų produkcijai įsigyti.
„Forbes“ prognozės numato, kad 2021-aisiais prekės ženklai kur kas daugiau dėmesio skirs individualizuotam mąstymui. Pernelyg ilgai daugiakanališkumas (angl. omnichannel), žymintis skirtingų komunikacijos kanalų tarpusavio integravimą į vieną sistemą, reiškė vienodą visų komunikacijos kanalų traktavimą. Manoma, kad 2021 m. pirmaujantys prekės ženklai nustos veikti vienašališkai ir skirtinguose komunikacijos kanaluose pradės naudoti skirtingą, konkrečiam kanalui pritaikytą turinį.