Video reklamos pokyčiai
Vaizdo įrašų reklama – galinga reklamos priemonė, sulaukianti išskirtinio rinkodaros specialistų dėmesio. Tiesa, iki šiol video reklamos galia apsiribojo tuo, kad buvo galima pasiekti milžinišką auditoriją, didinti prekinio ženklo žinomumą ir skatinti vartotojų susidomėjimą konkrečia preke ar produktu. 2018-aisiais tradicijos ėmė keistis. Video reklama išsiplėtė ir savo klientą ėmė lydėti kiekviename žingsnyje. Didieji prekės ženklai video rinkodaros sprendimus naudojo visuose reklamos etapuose nuo informavimo apie prekę iki paskatinimo ją įsigyti.
Kaip ir kodėl keitėsi vaizdo įrašų reklama?
Pastaraisiais metais video reklama keitė savo pobūdį ir tapo kur kas labiau orientuota į klientų veiklą. Tai nulėmė ne kas kitas, o besikeičianti vartotojų elgsena. 2018 m. atlikti tyrimai parodė, kad, priešingai nei visuotinis įsitikinimas, žmonės ne visuomet ieško pasyvios žiūrėjimo patirties. Tiesą sakant, daugelis jų trokšta kažko „gyvesnio“ ir interaktyvesnio.
Antroji priežastis, nulėmusi vaizdo rinkodaros strategijos pokyčius, yra tai, kad video platformos ėmė reaguoti į naują vartotojų elgesį. Kaip teigia „YouTube“ grupės produktų skyriaus vadovė Nicky Rettke, „istoriškai vaizdo įrašų reklama nebuvo orientuota į konkrečius žiūrovų veiksmus, optimizuojama ar matuojama tiesiogine klientų reakcija. Iš tiesų, vienintelis būdas, kaip žmonės galėjo „sąveikauti“ su vaizdo įrašu, buvo jo žiūrėjimas.“ Viskas pasikeitė 2018 m., vaizdo įrašų platformoms pradėjus vertinti vartotojų veiksmus, pavyzdžiui, nauji „YouTube“ video formatai, tokie kaip „ TrueView for action“, rinkodaros specialistams padėjo optimizuoti vaizdo įrašus, kad būtų skatinami konkretūs vartojo veiksmai, pvz., registracija paslaugai ar produkto įsigijimas.
Trys pamokos, padėsiančios planuoti 2019-ųjų vaizdo rinkodaros strategijas
Natūraliai kyla klausimas, kaip prekės ženklai turėtų keisti savo video reklamos strategijas 2019-aisiais, kad galėtų sėkmingai pritaikyti naujus vartotojų elgsenos modelius ir technologinius laimėjimus? Pateikiame tris patarimus iš praktikos, kuriuos jau spėjo išbandyti didieji prekės ženklai.
1. Skatinkite vartotojus imtis veiksmų
Pasak „American Marketing Association“, vidutiniškai kiekvienas JAV vartotojas kasdien gauna apie 10 000 pranešimų iš skirtingų prekės ženklų, todėl kiekvieno rinkodaros specialisto darbas yra surasti sprendimą, kaip tapti matomu šioje gausoje ir paskatinti jums naudingą vartotojo elgesį.
Puikus sėkmės pavyzdys – „Yoox Net-A-Porter“ kompanija – viena didžiausių internetinių parduotuvių, siūlanti išskirtines prabangos prekes. Žinodama, kad gana didelę jų klientų dalį sudaro impulsyvūs pirkėjai, „Yoox Net-A-Porter“ sukūrė unikalią vaizdo įrašų kampaniją, kuri suteikė žiūrovams galimybę įsigyti išskirtinę prekę per maksimaliai trumpą laiką. Žiūrovai turėjo vos 25 sekundes iki skelbimo pabaigos, kad galėtų paspausti nuorodą, nukreipiančią juos į pirkimo puslapį, kuriame jie galėjo pasinaudoti išskirtiniu pasiūlymu ir įsigyti unikalų produktą. To nepadarius, pasiūlymas pradingsta visam laikui. Skubos pojūtis paskatino pirkėjus imtis veiksmų ir tai nulėmė gana didelius pardavimo rodiklius.
2. Pasiekite tinkamą auditoriją, taikydami daugiafunkcinius sprendimus
Galite turėti patį originaliausią, įtikinamiausią ir labiausiai įkvepiantį skelbimą, tačiau, jei nenukreipsite jo tinkamai auditorijai, mažai tikėtina, kad pasieksite išsikeltus tikslus.
2019 m. imkite pavyzdį iš „Overstock.com“ sprendimo. 2018-aisiais internetinė namų prekių ir baldų parduotuvė apjungė kūrybinius video reklamos sprendimus su neseniai pasirodžiusiais rinkodariniais vaizdo įrašų našumo formatais, kurie skatino žiūrovus spustelėti ant nuorodų „pirkite dabar“ ar „sutaupykite“ ir nukreipdavo juos į „Overstock“ svetainę. Tuomet rinkodaros komanda naudojo „YouTube“ tinkintas tikslines auditorijas, kad pasiektų žmones, kurie neseniai spustelėjo vieną iš su siūlomu produktu susijusių paieškos skelbimų. Kadangi žiūrovai jau buvo parodę susidomėjimą konkrečia preke, kampanijos išlaidos buvo itin veiksmingos – iš tiesų, reklamos išlaidų grąža, jei lygintume ją su kitomis reklamos kampanijomis, skyrėsi net 3 kartus.
3. Kartokite, naudodami skirtingus formatus
Kad ir kaip neįprastai tai skambėtų, 2018-aisiais „Google Pixel“ komanda įsitikino, kad kartojimas nėra toks jau prastas sprendimas. Netgi priešingai! „Pakartotinis pranešimas yra pats geriausias būdas, kuris auditorijos dėmesį paverčia realiu veiksmu“, – teigė „Pixel“ kampanijos vadovas Jabari Hearn.
Komanda sukūrė video rinkodaros strategiją, kurios žinutė buvo transliuojama įvairiais formatais, kad auditorija būtų pasiekta iš skirtingų sąlyčio taškų. Viskas prasidėjo nuo „YouTube Masthead“ skelbimo, kurio formatas leido pasiekti plačią auditoriją ir – šiuo atveju – pradėti pokalbį apie „Pixel“. Vartotojams, kurie matė „Masthead“ ir apsilankė „Google“ parduotuvės „Pixel“ puslapyje, buvo rodomi 6 ir 15 sekundžių skelbimai. Galiausiai, vartotojams, kurie naudojosi paieška, kad sužinotų daugiau apie „Pixel“, buvo pateikti paieškos skelbimai, nukreipiantys juos į produkto svetainę. Žinoma, ši strategija buvo orientuota ne tik į konkrečius vartotojų veiksmus, bet ir į prekės ženklo žinomumo didinimą. Lyginant su ankstesnių reklamos kampanijų vidurkiu, prekės ženklo žinomumas išaugo 20 proc., o paspaudimų rodiklis į pirkimo puslapį – 113 proc.
Nauji metai – naujų galimybių laikas. Kad būtumėte sėkmingi, nepamirškite dviejų auksinių taisyklių. Visų pirma, – raskite tinkamą laiką reklamai. Pradėkite nuo akivaizdžių progų, pvz., atostogų sezono, sporto renginių, tarptautinių švenčių ir pan., tuomet leiskitės gilyn, ieškodami išskirtinių momentų, kurie padėtų jūsų prekės ženklui sužibėti. Antra, – planuokite. Apgalvokite kiekvieną žingsnį ir numatykite verslo tikslą kiekviename etape. Kai sudarysite tikslų rinkodaros planą, pasitelkite kūrybą. Geriausi prekės ženklai nesikartoja – jie ieško naujų, originalių sprendimų, leidžiančių pasiekti net ir pačius išrankiausius klientus.