Ką pasako prekės ženklas? Viską!
Ar prekės ženklas nėra paprasčiausias logotipas, simbolių ar žodžių kratinys, skirtas identifikuoti vieną prekę nuo kitų? Jei taip galvojate, apie sėkmę galite pamiršti.
Prekės ženklas formuoja įmonės įvaizdį, skatina klientų lojalumą ir kuria pridėtinę vertę. Greičiausiai žinote, kad daugelis atskirų prekės ženklų bendradarbiauja su tais pačiais Kinijos fabrikais, todėl ir pagamintų prekių kokybė yra vienoda. Vis dėlto, dažnas pirkėjas yra linkęs primokėti už vardą. Pvz., ne vienas rinkos tyrimas įrodė, kad žmonės, turintys žinomo ženklo drabužius, jaučia didesnį pasitenkinimą nei žmonės, įsigiję pigesnius šių drabužių analogus.
Kas yra prekės ženklas? Prekės ženklas gali būti apibrėžiamas įvairiais kriterijais ir formuluotėmis, tačiau, kalbant paprastai, – tai jūsų pažadas klientams, kuriuo remdamiesi jie sprendžia, ko gali tikėtis iš jūsų gaminių ar paslaugų.
Kodėl prekės ženklas yra svarbu? Jūs turite būti žinomi – tai esminė gero ir sėkmingo verslo dalis. Rinkodaroje prekės ženklą įprasta lyginti asmens dalyvavimui darbo pokalbyje, t. y. atvykę į pokalbį, turite įrodyti, kad esate geresni nei kiti atrankos dalyviai. Siekdami pabrėžti savo privalumus ir kompetenciją, darbo pokalbio metu išryškinsite savo patirtį, pasirinkite tinkamus drabužius ir balso toną – lygiai taip pat jūsų prekės ženklas kurs įspūdį apie jūsų įmonę!
Iš praktikos žinome, kad prekės ženklo vystymas neatsiejamas nuo įvairių klaidų, pvz., persistengimo, leidžiant reklamos kampanijas, arba melavimo, siekiant išaukštinti parduodamus produktus ir t. t. Tačiau viena svarbiausių klaidų – netinkamas prekės ženklo tapatybės kūrimas. Kad jūsų įmonė būtų atpažinta ir įvertinta, prekės ženklas turi įtikinti!
1. Parduodate prekės ženklą – ne produktą
Ilgą laiką verslininko dėmesys buvo sutelktas į produktą, manant, kad gera prekė kalba pati už save. Deja, skaitmeniniame pertekliaus amžiuje turite apie 20 sekundžių sudaryti pirmąjį, neretai – ir lemiamąjį, įspūdį. Tai nėra pakankamai daug, kad pasakytumėte viską, ką norite. Tai, kas padės išlaikyti potencialių klientų dėmesį ir jų susidomėjimą paversti pirkimu, yra įspūdis! Nesvarbu, koks geras jūsų produktas – jei pirkėjo nesudomins jūsų prekės ženklas, jis labai greitai pasirinks jūsų konkurentus.
2. Kelias į sėkmę – tai nuoseklumas
Rašytojas Robert J. Collier yra sakęs: sėkmė – tai nedidelių, tačiau kasdien pasikartojančių pastangų suma.
Nuoseklumo svarbą įrodo didieji prekės ženklai, kurių šūkius kartojam ne vieną dešimtį metų, pvz., „Nike“ – „Just do it“ yra žinomas nuo 1988 m., „Apple“ „Think different“ – nuo 1997 m. ir pan. Primename, kad nuoseklumas – tai pirkėjui duoto pažado laikymasis. Kaip verslininkai turite padaryti viską, kad šis pažadas būtų ištesėtas, o jūsų brandas sietųsi su patikimumu. Stebint sėkmingiausių ženklų rinkodarą, tampa aišku, kad jie nesiblaško, ieškodami trumpalaikės naudos, o tvirtai laikosi savo pozicijos, siekdami duoti tai, ką pažadėjo. Tai reikalauja tiek pačios įmonės nuoseklumo, tiek aiškiai apsibrėžto tikslo ir apčiuopiamos naudos. Kitaip sakant, turite galvoti ne tik apie savo prekės logotipą, o apie visas rinkodaros, savo įmonės ir savo produkcijos pristatymo sritis, pvz., jei kuriate prekes jaunimui, ne tik pačios prekės turi atitikti jaunimo poreikius ir nuolatos prisitaikyti prie besikeičiančių mados tendencijų, bet ir jūsų parduotuvės (tiek įprastos, tiek elektroninės) turi pasižymėti jaunimui būdingais stilistiniais sprendimais, atitikti jų gyvenimo būdą. Visos prekės turėtų būti panašios savo stiliumi ir išlaikyti jūsų ženklui būdingą tematiką, kad pirkėjas būtų tikras, jog rinkdamasis jūsų prekės ženklą, net ir praėjus mėnesiui, metams ar keliems, gaus tai, ko ieškojo. Nepamirškite, kad šiame žaidime klientai yra jūsų teisėjai, priimantys galutinį verdiktą.
3. Nepradėkite nuo aplinkelio
Vystydami savo verslą, turėtumėte nepamiršti ir lietuviškos patarlės: nemesk kelio dėl takelio.
Suprantame, kad norite kuo greičiau didinti savo pardavimo apimtis ir plėsti auditoriją, tačiau dirbtiniai veiksmai, atliekami ne laiku ir ne vietoj, nepadės sukurti prekinio ženklo tapatybės, priešingai – galite tapti reklaminio chaoso aukomis, o mirganti reklama be aiškaus tikslo vers abejoti tiek jūsų patikimumu, tiek siūlomų produktų kokybe. Tai nereiškia, kad jums nereikalinga reklama, tačiau turite suprasti, kad visų pirma reikia apsispręsti dėl savo prekinio ženklo tapatybės ir klientui duodamo pažado. Jei nežinote, kuria linkme norite judėti, jums nepadės nei naujausios rinkodaros strategijos, nei mokama reklama ar internetiniai seminarai. Pradėkite nuo tikslo – išsiaiškinkite, kas jūs ir ką galite pasiūlyti žmonėms.