Kurie SEO optimizavimo faktoriai yra svarbiausi?
Galutinis SEO rezultatas, t. y. paieškos sistemų suindeksuotų svetainės puslapių apimtis bei jų pozicijos paieškos rezultatuose priklauso nuo daugelio SEO optimizavimo faktorių. Google teigia, kad formulę, pagal kurią nustatoma svetainės puslapio pozicija natūraliuose paieškos rezultatuose, sudaro virš 500 skirtingų kintamųjų!
Paieškos sistemos nuolatos tobulina savo algoritmus ne tik siekdamos pateikti naudotojams kuo tikslesnę ir naudingesnę informaciją, bet tuo pačiu ir siekdamos apriboti mažiau vertingą arba tik specialiai optimizavimui sukurtą turinį. Kai kurie SEO faktoriai, kurie teigiamai įtakojo rezultatus vakar, šiandien jau gali būti mažiau veiksmingi, o kartais net ir kenksmingi.
Svarbu žinoti, kurie SEO optimizavimo faktoriai yra svarbiausi ir kurie iš atliekamų SEO optimizavimo veiksmų duos didžiausią naudą.
SEO sėkmės faktorių lentelė
Žemiau pateikiama „SEO sėkmės faktorių periodinė lentelė“ (https://searchengineland.com/seotable), kurioje išsamiai išdėstyti svarbiausi vidiniai ir išoriniai SEO kriterijai.
Kriterijai su teigiamu požymiu (+1, +2, +3) yra teigiami, t. y. teigiamai įtakoja SEO rezultatą.
+3 kriterijus yra svarbesnis už +2, o +2 svarbesnis už +1.
Kriterijai su neigiamu požymiu (-1, -2, -3) yra neigiami, t. y. neigiamai įtakoja SEO rezultatą.
-3 kriterijus yra kenksmingesnis už -2, o -2 kenksmingesnis už -1.
Baziniai SEO kriterijai
Baziniai SEO optimizavimo kriterijai galioja visoms svetainėms.
Turinys (Content)
- Kokybė (Quality)
Puslapių turinys turi būti parašytas kokybiškai. - Paieškos frazės (Research)
Puslapių turinys turi būti susijęs su potencialiomis vartotojų užklausomis (raktiniais žodžiais). - Atsakymai (Answers)
Puslapių turinyje turi būti pateikiami atsakymai į potencialius vartotojų klausimus. - Išsamumas (Depth)
Puslapių turinys turi būti pakankamai išsamus, ir išplėstas. - Raktiniai žodžiai (Keywords)
Puslapių turinyje turi būti naudojami raktiniai žodžiai. - Atnaujinimas (Freshness)
Puslapių turinys turi būti aktualus ir nuolatos atnaujinamas. - Multimedija (Multimedia)
Puslapių turinys turi būti papildomas nuotraukomis ar vaizdo įrašais.
Struktūra (Architecture)
- Naršymas (Crawl)
Paieškos sistemos turi lengvai rasti jūsų svetainę ir visus jos puslapius. - Struktūra (Sructure)
Svetainės puslapių struktūra turi būti lengvai suprantama ir vartotojams ir paieškos sistemų robotams. - Nuorodos (URLs)
Vidinėse svetainės nuorodose turi būti naudojami raktiniai žodžiai. - Pritaikymas mobiliems (Mobile First)
Svetainės puslapių dizainas ir turinys privalo būti pritaikytas mobiliems įrenginiams. - Lygiavertiškumas (Parity)
Jeigu „mobilioji” svetainės versija sukurta atskirai nuo „stacionarios” – jų abiejų turinys ir funkcionalumas turi būti lygiavertis. - Pasikartojantis turinys (Duplicate)
Naudokite „canonical” nuorodas ir nukreipimus pasikartojančio turinio puslapiuose. - Speed (Greitis)
Svetainės puslapiai turi užsikrauti greitai bet kuriame įrenginyje. - HTTPS
Svetainėje turi būti įdiegtas ir veikiantis HTTPS saugumo sertifikatas.
Kodas (HTML)
- „Meta” antraštės (Titles)
Puslapių „meta” antraščių tekstuose turi būti naudojami raktiniai žodžiai. - „Meta” aprašymai (Descriptions)
Puslapių „meta” aprašymai turi pateikti informaciją apie puslapio turinį ir paskirtį. - Antraštės (Headings)
Puslapių turinio antraštėse turi būti naudojami raktiniai žodžiai. - Struktūriniai duomenys (Schema)
Struktūrinių duomenų pridėjimas gali išskirti jūsų puslapio nuorodą tarp kitų rezultatų. - Nuotraukų aprašymai (Image Alt)
Pridėkite aprašymų tekstus nuotraukoms ir naudokite raktinius žodžius. - Turinio poslinkis (CLS)
Turinio poslinkis užsikraunant svetainės puslapiams turi būti minimalus.
Reputacija (Reputation)
- Kompetencija (Expertise)
Jūsų svetainės turinys parodo, kad esate ekspertai vartotojo paieškos tema. - Autoritetas (Authority)
Jūsų svetainės turinys yra plačiai cituojamas, o atgalinės nuorodos iš jūsų svetainės yra labai vertinamos. - Pasitikėjimas (Trust)
Jūsų svetainė veikia ir teikia tos pačios tematikos turinį jau ilgą laiką.
Nuorodos (Links)
- Nuorodų kokybė (Links Quality)
Talpinkite atgalines nuorodas į savo svetainės puslapius kokybiškose ir patikimose svetainėse. - Nuorodų tekstai (Anchors)
Atgalinių nuorodų tekstai tiesiogiai susiję su su jūsų svetainės puslapio tematika (raktiniais žodžiais). - Nuorodų kiekis (Links Quantity)
Kuo daugiau kokybiškų atgalinių nuorodų – tuo geriau.
Naudotojas (User)
- Naudotojo patirtis (User Experience)
Jūsų svetainės puslapių turinys skatina naudotojus sugrįžti. - Tikslas (Intent)
Jūsų svetainės puslapių turinys artimiausias tikslui, susijusiam su naudotojo paieška. - Vietovė (Regionas)
Svetainės puslapių turinys labiausiai atitinka naudotojo vietovę (regioną, miestą). - Šalis (Country)
Svetainės puslapių turinys labiausiai atitinka naudotojo šalį (kalbą). - Įsitraukimas (Engagement)
Naudotojai jūsų svetainės puslapiuose praleidžia daugiau laiko ir neišeina iš jos iškart.
Kenksmingi faktoriai (Toxins)
- Maskavimas (Cloaking)
Paieškos sistemoms pateikiamas vienas, o naudotojams – kitas svetainės puslapių turinys. - Nuorodų schemos (Schemes)
Jūsų svetainė dalyvauja įvairiose perkamų atgalinių nuorodų programose. - Blogas turinys (Bad Content)
Jūsų svetainės turinys yra nekokybiškas, „sugeneruotas” ar sukurtas tik nukreipimams. - Kenkėjiškas turinys (Malicious Behavior)
Svetainės puslapiuose pateiktas kenkėjiškas turinys. - Kimšimas (Stuffing)
Svetainės puslapių turinys „prikimštas” tik raktinių frazių. - Slėpimas (Hiding)
Svetainės puslapių kode yra specialiai paieškos sistemoms rodomas, tačiau naudotojams paslėptas turinys. - Piratavimas (Piracy)
Jūsų svetainės puslapiuose pateiktas dubliuotas ar pavogtas kitos svetainės turinys. - Įkyrumas (Intrusiveness)
Jūsų svetainės puslapiuose perteklinai naudojamas reklaminis turinys.
Specifiniai SEO kriterijai
Specifiniai SEO optimizavimo kriterijai gali turėti papildomą įtaką tam tikro pobūdžio svetainėms, tokioms kaip vietinis verslas, naujienos ar el. komercija.
Vietinis verslas (Local)
- Google My Business (GMB)
Būtina sukurti Google My Business paskyrą. - Naudotojo lokacija (Location)
Į vietinius žemėlapio rezultatus įtraukiami tik arčiausiai naudotojo esantys verslai. - Atsiliepimai (Reviews)
Daugiau teigiamų vertinimų turintys verslai turės prioritetines pozicijas. - Citavimas (Ci)
Daugiau komentarų turintys verslai turės prioritetines pozicijas. - Kontaktiniai duomenys (NAP)
Būtina nurodyti teisingus kontaktinius duomenis (pavadinimus, adresus, telefonus) tiek Google My Business verslo paskyros informacijoje, tiek susietoje svetainėje.
Naujienos (News)
- Populiariausios naujienos (Top Stories)
Google atrenka tik aktualiausias ir kokybiškiausiai aprašytas naujienas į savo populiariausių naujienų rezultatus. - Rekomendacijos (Discover)
Google automatiškai atrenka ir pateikia naudotojams rekomenduojamas naujienas. - Archyvas(Archives)
Būtina gerai struktūrizuoti ir optimizuoti visų naujienų archyvo turinį. - Privaloma nuotrauka (Image Required)
Kiekvienos naujienos puslapyje privaloma pateikti bent vieną nuotrauką, ne mažesnę nei 1200x800px dydžio. - Prieinamas turinys (Flexible Sampling)
Jeigu jūsų naujienų turinys reikalauja prenumeratos, būtina suteikti prieigą bent tam tikrai turinio daliai.
El. komercija (Ecommerce)
Google rekomenduojami SEO optimizavimo patarimai
Google pateikia išsamią informaciją apie svarbiausius optimizavimo faktorius ir visi jie visų pirma yra susiję su svetainės turiniu, jos sparta bei pritaikymu mobiliems įrenginiams.