Kas yra SEO optimizavimas?
SEO optimizavimas – tai procesas, kurio tikslas yra geriau pritaikyti interneto svetainę ir jos turinį interneto paieškos sistemoms (Google, Bing, Yahoo ir pan.), siekiant padidinti jos natūralų lankytojų srautą.
Kaip veikia Google paieška?
Google teigimu, svetainių puslapio indeksavimas ir jų rezultatų pateikimas priklauso nuo daugybės SEO faktorių. Iš pirmo žvilgsnio tai gali pasirodyti labai sudėtinga, tačiau iš esmės Google paieškos rezultatų pateikimas susideda iš šių trijų pagrindinių etapų:
Naršymas
Naudodamas automatines naršymo programas, vadinamas „robotais” (crawlers), Google atsisiunčia tekstinę ir vaizdinę informaciją iš visų puslapių, kuriuos randa internete.
Visų pirma – Google paieškos robotai turi surasti jūsų svetainę ir visus vidinius puslapius, kuriuos jūs norite pateikti paieškos rezultatuose. Google suranda daugumą puslapių automatiškai naršydamas pagal puslapiuose rastas nuorodas, tačiau greičiau jas randa pagal svetainės administratorių Google Search Console paskyroje pateiktus „svetainės žemėlapio” (sitemaps) duomenis.
Google negalės surasti jūsų svetainės puslapių, jeigu susidurs su svetainės serverio ar tinklo klaidomis arba jeigu dėl kokių nors priežasčių prieiga prie svetainės bus kitaip apribota.
Indeksavimas
Google išanalizuoja surastą tekstinę ir vaizdinę informaciją ir ją išsaugo savo duomenų bazėje, vadinamoje „Google indeksu”.
Ar surastas puslapis bus „suindeksuotas” ir įtrauktas į paieškos rezultatus priklauso nuo puslapyje pateiktos tekstinės ir vaizdinės informacijos, jos išdėstymo, paieškos sistemoms skirtų „meta žymų” ir „struktūrinių duomenų”.
Google nesuindeksuos ir neįtrauks į savo paieškos rezultatus puslapių, kurių turinys yra per daug glaustas (neišsamus), dubliuoja (kopijuoja) kito puslapio turinį arba šio puslapio indeksavimas bus kitaip apribotas.
Rezultatų pateikimas
Kai vartotojas atlieka paiešką, Google pateikia labiausiai su vartotojo užklausa susijusius rezultatus iš savo suindeksuotų puslapių duomenų bazės.
Ar suindeksuotas puslapis bus pateiktas tarp paieškos rezultatų visų pirma priklauso nuo to, ar puslapio turinys yra susijęs su vartotojo užklausa. Rezultatų pateikimas taip pat priklauso ir nuo vartotojo vietos, kalbos ir įrenginio.
Svetainės nuorodos pozicija tarp kitų paieškos rezultatų priklauso nuo daugybės SEO faktorių, tačiau Google visų pirma pateikia aukščiausios kokybės ir labiausiai vartotojo užklausą atitinkančias svetainių nuorodas.
Google nepateiks savo rezultatuose puslapių, kurių turinys nesusijęs su vartotojo užklausa, yra per daug glaustas (neišsamus) arba šio puslapio pateikimas bus kitaip apribotas.
SEO optimizavimo procesas – nuo ko pradėti?
SEO optimizavimas – tai pakankamai ilgas ir sudėtingas procesas, kurio metu iškyla daug įvairių klausimų.
Tam, kad galėtumėte kokybiškai atlikti savo svetainės SEO optimizavimą ir žinotumėte nuo ko pradėti, turite žinoti ir suprasti kurie SEO optimizavimo faktoriai yra svarbiausi, kaip pasirinkti raktinius žodžius SEO optimizavimui, o taip pat kas yra vidinis ir išorinis SEO optimizavimas.
SEO optimizavimo faktoriai
Google teigia, kad formulę, pagal kurią nustatoma svetainės puslapio pozicija natūraliuose paieškos rezultatuose, sudaro virš 500 skirtingų kintamųjų!
Svarbiausi SEO optimizavimo faktoriai yra susiję su svetainės struktūra ir jos turiniu. Svetainės struktūra turi būti aiški ir tinkamai pateikta paieškos sistemoms, o svetainės turinys turi būti išsamus, unikalus ir naudingas vartotojams.
SEO raktinių žodžių atranka
Raktinių žodžių (paieškos frazių) atranka SEO optimizavimui yra svarbiausia viso SEO optimizavimo proceso dalis, nes optimizavimui atrinkti raktiniai žodžiai toliau yra naudojami atliekant visus vidinius ir išorinius SEO optimizavimo darbus.
Būtina prisiminti, kad gerai optimizuoti vieną svetainės vidinį puslapį galima tik pagal vieną-dvi skirtingas raktines frazes, todėl kiekvienam svetainės puslapiui būtina pasirinkti tinkamiausią raktinę frazę, kuria vartotojai paieškoje naudoja dažniausiai.
Vidinis ir išorinis SEO optimizavimas
Visi pakeitimai ir veiksmai, įtakojantys svetainės pateikimą natūraliuose paieškos rezultatuose yra bendrai vadinami SEO optimizavimu (SEO optimizacija). SEO optimizavimo veiksmai yra skirstomi į vidinį ir išorinį SEO optimizavimą.
Vidinis SEO optimizavimas apima tuos SEO optimizavimo veikmus, kurie yra atliekami svetainės „viduje”:
- Svetainės struktūros optimizavimas
- Svetainės turinio optimizavimas
- Svetainės grafinių elementų (nuotraukų) optimizavimas
- Svetainės „meta” duomenų optimizavimas
- Svetainės „struktūrinių” duomenų optimizavimas
- Svetainės „žemėlapio” (sitemap) registravimas
- Svetainės krovimosi greičio optimizavimas
- Svetainės pritaikymas mobiliems įrenginiams
- Svetainės kodo optimizavimas
Išorinis SEO optimizavimas apima tuos SEO optimizavimo veikmus, kurie yra atliekami svetainės „išorėje”:
- Kokybiškų atgalinių nuorodų iš kitų svetainių skaičiaus didinimas
- Kenksmingų nuorodų į svetainę identifikavimas ir jų šalinimas
- Teigiamų atsiliepimų skatinimas
- Citavimo, atgalinių nuorodų publikavimo socialiniuose tinkluose skatinimas