Naujos meta aprašymo galimybės tikslesniems paieškos rezultatams
Visai neseniai „Google“ išplėtė meta aprašymo (meta-description) galimybes organinėje paieškoje. Tai puiki naujiena verslui, norinčiam didinti potencialių klientų gretas ir paspaudimų rodiklį (ang. Click Through Rate; CTR). Atvaizduojamo meta aprašymo ilgis išaugo nuo 160 simbolių iki 320. Tai reiškia – nuo dviejų eilučių iki trijų (ar daugiau). Šis pakeitimas leis pateikti daugiau teksto apie save, suteikiant papildomos informacijos apie reklamuojamą prekės ženklą, produktą ar paslaugą.
Gruodžio pradžioje „Google“ patvirtino, kad buvo atlikti pakeitimai, lėmę platesnį meta aprašymų atvaizdavimą paieškos rezultatuose: „We recently made a change to provide more descriptive and useful snippets, to help people better understand how pages are relevant to their searches. This resulted in snippets becoming slightly longer, on average“ (Siekdami pateikti naudingesnius fragmentus, neseniai atlikome pakeitimus, kurie vartotojams padės geriau suprasti, kaip rezultatuose pateikti puslapiai yra susiję su jų vykdoma paieška. Dėl šios priežasties vidutinis fragmentų ilgis šiek tiek išsiplėtė).
Kas yra meta aprašymas ir kuo jis jums naudingas?
Puslapio aprašymo žyma – tai jūsų puslapio turinio santrauka, matoma „Google“ paieškos rezultatuose. Išsamus ir paieškos sistemos reikalavimus atitinkantis aprašymas generuoja paspaudimus į jūsų svetainę ir didina potencialių lankytojų srautą, tuo pačiu pateikdamas tikslesnę informaciją apie jūsų siūlomas prekes ar vykdomas paslaugas. Taip pat tai svarbus SEO elementas, padedantis paieškos sistemoms tinkamai klasifikuoti jūsų puslapį.
Priešingai nei puslapio meta pavadinimas (meta-title), kurį sudaro vos keli žodžiai, meta aprašymas susideda iš kelių sakinių ar nedidelės pastraipos. „Google“ paryškina aprašyme esančias raktines frazes, jei šios atitinka vartotojo įvestus paieškos žodžius. Tai padeda vartotojui apsispręsti, ar jis turėtų apsilankyti jūsų svetainėje, t. y. nuspręsti, ar spustelėjęs ant jūsų puslapio ras tai, ko ieškojo. Iš kitos pusės, nereikėtų pamiršti, kad generuodamas rezultatus „Google“ gali pateikti ne jūsų nurodytą meta aprašymą, o puslapyje matomą teksto dalį, jei ši atitinka vartotojo užklausą. Be to, jei jūsų svetainė pateikiama atviro katalogo projekte (angl. Open Directory Project), sistema gali naudoti svetainės aprašymą iš atviro katalogo projekto.
Dvigubai išaugęs meta aprašymų simbolių skaičius
2017 metų pabaigoje atvaizduojamo meta aprašymo ilgis išaugo nuo 160 simbolių iki 320, tačiau nebuvo oficialiai patvirtinta, kad minėtieji pakeitimai išliks. Kaip teigia „Google“ atstovas John Mueller, šiuo metu simbolių limitas nėra griežtas, todėl skubėti atnaujinti dabartinius meta duomenis neverta. Vis dėlto, planuodami būsimus optimizacijos darbus ir siekdami didinti puslapio paspaudimų rodiklį, nebeturėtumėte apsiriboti ir įprastu 160 simbolių aprašymu.
Kaip sukurti veiksmingą meta aprašymą?
Galvokite apie skaitytoją. Viena dažniausių klaidų – bandymas prisitaikyti prie „Google“ sistemos reikalavimų, užmirštant, kad meta-description visų pirma yra rašomas vartotojui. Atsakykite į galimą skaitytojo klausimą, perduokite jam svarbią informaciją, pabrėžkite savo prekės ar paslaugos išskirtinumą. Kitaip sakant, meta aprašymas yra jūsų pardavimo tekstas – jis turi sudominti ir nepalikti abejonių, kodėl vartotojas turėtų apsilankyti jūsų puslapyje.
Pateikite teisingą ir puslapio turinį atitinkančią informaciją. Meta aprašymas privalo sutapti jūsų puslapio turiniu. Nekalbėkite apie prekes ar paslaugas, kurių vartotojas neras. Taip klaidinsite ne tik lankytojus, bet ir paieškos sistemas, todėl jūsų puslapis gali būti „nubaustas“ ir rodomas žemesnėse paieškos pozicijose. Be to, ar verta kviesti lankytojus, kurie ieško kitų prekių ar paslaugų? Apgautas lankytojas – tai prarastas klientas.
Parenkite unikalų meta aprašymą. Kiekvienas svetainės puslapis privalo turėti unikalų meta aprašymą, kadangi rizikuojate užimti mažesnes pozicijas „Google“ paieškoje. Daugelis SEO specialistų teigia, kad geriau nepateikti jokio aprašymo, nei kopijuotą.
Ko reikėtų vengti?
- Meta aprašymų, kurie neatitinka jūsų puslapyje esančio turinio.
- Meta aprašymų, kuriuose pateikiami raktažodžiai neturi vientisos prasmės, yra nederančių giminių ar linksnių.
- Itin apibendrintų meta aprašymų, kurie nepateikia tikslios informacijos.
- Tokių pačių ar šabloninių meta aprašymų, taikomų visiems svetainės puslapiams ar didesnei jų grupei.