Pažinkite savo auditoriją ir tikslinį vartotoją
Sėkmingas verslas pradedamas nuo savo auditorijos pažinimo. Jei tik pradėjote dirbti su skaitmenine rinkodara, gali būti, kad dar neturite pakankamai vidinių duomenų, kurie jums padėtų suprasti savo tikslinį vartotoją. Taip pat gali būti, kad jūsų biudžetas nėra didelis, todėl negalite atlikti stambių auditorijos tyrimų.
Ar tai reiškia, kad turėtumėte pasitikėti nuojauta ir pradėti spėlioti? Tikrai ne!
Labai svarbu suprasti savo tikslinį vartotoją, kad galėtumėte išplėsti auditoriją, ją suskirstyti ir paruošti efektyvius pranešimus bei skelbimus. Net ir turėdami ribotą biudžetą, jūs turite keletą įrankių, kurie gali jums padėti suprasti auditoriją, kurią norite pasiekti.
Penki įrankiai auditorijos tyrimams
Įrankis Nr. 1 – vidinis įrankis („LinkedIn“)
Jei turite „LinkedIn Ads“ paskyrą, tuomet turite ir puikią galimybę gauti daugiau įžvalgų apie savo tikslinį vartotoją, ypač jei specializuojatės B2B sektoriuje.
Norėdami pritaikyti duomenis ir geriau pažinti savo tikslinę auditoriją, savo svetainėje turėsite patalpinti „LinkedIn insight“ žymą („LinkedIn Insight Tag“). Kai žyma bus patalpinta, galėsite pradėti dirbti su savo auditorijos duomenimis, kuriuos rasite svetainės demografijos („demographics“) skirtuke. Šios įžvalgos apima vietą, šalį, darbą, pareigų pavadinimą, įmonę, pramonės šaką, darbo stažą, įmonės dydį. Vertindami svetainės auditoriją, galite peržiūrėti visą svetainę arba peržiūrėti konkrečius svetainės puslapius. Taip pat galite palyginti skirtingas auditorijas, kurias sukūrėte.
Įrankis Nr. 2 – vidinis įrankis („Facebook“)
„Facebook’s Audience Insights“ – auditorijos matavimo įrankis, leidžiantis gauti daugiau informacijos apie žmones, kurie jūsų puslapyje atlieka veiksmus. Šis įrankis taip pat leidžia matyti žmones, kurie domisi jūsų konkurentų puslapiais.
Pasirinkę „People connected to your page“ („Žmonės, kurie yra prisijungę prie jūsų puslapio“), galėsite matyti informaciją apie auditoriją, kuri šiuo metu atlieka veiksmus jūsų puslapyje. Jei norite gauti duomenų apie vartotojus, kurie atlieka veiksmus jūsų konkurentų puslapiuose, pasirinkite „Interests“ („Pomėgiai“) ir įveskite konkurento puslapį ar puslapius. Informacija, kurią galite peržiūrėti, apima amžių ir lytį, santykių statusą, išsilavinimo lygį, pareigų pavadinimą, mėgstamus puslapius, vietą (miestus, šalis bei kalbas) ir naudojamą įrenginį.
Įrankis Nr. 3 – vidinis įrankis („Google Customer Match“)
„Google Customer Match“ suteikia puikią galimybę gauti daugiau įžvalgų apie savo klientus, ypač tuomet, jei dar nesinaudojate mokama paieška ar mokamomis socialinėmis kampanijomis.
Įkelkite savo klientų el. pašto adresų sąrašą ir matykite klientų duomenis, kad įtrauktumėte jums aktualią informaciją, pvz., lytį, amžių, tėvystės būseną, vietą, „Google“ auditorijas. Tai puiki galimybė gauti daugiau duomenų ir atsirinkti potencialius klientus, kuriems galėsite sukurti atskirą kampaniją ir numatyti aukštesnes paspaudimo kainas, tikėdamiesi maksimalaus grįžtamojo ryšio ir, tuo pačiu, konkuruoti dėl platesnių terminų, kurie, vykdant didelę reklaminę kampaniją, gali būti per brangūs.
Įrankis Nr. 4 – išoriniai įrankiai (konkurentų tyrimai)
Jei norite geriau suprasti savo konkurentų sprendimus, yra keletas įrankių, kurie jums padės atlikti jus dominančius tyrimus mokamoje paieškoje ir mokamose soc. kampanijose.
„SEMrush“ ir „SpyFu“ įrankiai padės suprasti, kokiomis paieškos frazėmis esate rodomi organinėje paieškoje. Šios priemonės taip pat leidžia atlikti tam tikrus tyrimus, kad sužinotumėte, kokius raktinius žodžius, skelbimus ir paieškos užklausas naudoja jūsų konkurentai, kad būtų rodomi organinėje paieškoje.
„MOAT“ ir „AdEspresso“ yra įrankiai, leidžiantys gauti įžvalgų apie tai, kaip jūsų konkurentai pristato savo prekės ženklą „Google“ vaizdinės reklamos tinkle (GDN) ir „Facebook“ tinkle. Šie įrankiai parodys skelbimus, kurie šiuo metu transliuojami GDN ir „Facebook“, kad galėtumėte geriau suprasti naudojamus pranešimus ir pasiūlymus.
Įrankis Nr. 5 – vidinių duomenų šaltiniai
Gali būti, kad jūsų CRM sistemoje yra nedaug duomenų, tačiau to užteks, kad gautumėte įžvalgų apie savo klientus.
Apsvarstykite galimybę suskirstyti savo duomenis į atskirus segmentus, įskaitant svarbiausius klientus („Top customers“), diskvalifikuotą srautą („Disqualified leads“), svarbiausius AOV („Average order value“) klientus ir klientus, su kuriais planuojate palaikyti ilgalaikius ryšius („Lifetime value customers“). Tai padės numatyti labiausiai pageidautinas / mažiausiai pageidautinas klientų grupes, kainų siūlymus ir tikslinę auditoriją.
Nepriklausomai nuo to, ar ką tik pradėjote dirbti su skaitmenine rinkodara, ar norite žengti žingsnį atgal ir geriau suprasti savo tikslinį vartotoją, tai padaryti galite net ir turėdami ribotą biudžetą. Vienas sprendimų, – į savo veiklą įtraukti minėtuosius įrankius, kurie padės pažinti savo auditoriją, tikslingai ją suskirstyti, kurti efektyvesnius pranešimus ir skelbimus.