Raktažodžių planavimas – aukštesnės pozicijos paieškoje
Raktinių žodžių paieška, jų pritaikymas ir analizė iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kaip sudėtingas, daug laiko ir žinių reikalaujantis darbas. Ar visuomet taip ir yra? Galime užtikrinti – vadovaujantis vos keliais laiko patikrintais patarimais, raktinių žodžių planavimas gali tapti greita ir efektyvia procedūra, leidžiančia užsitikrinti geresnes pozicijas Google paieškoje.
Raktažodžiai – tai populiariausi raktiniai žodžiai ir frazės, kuriuos klientai veda į paieškos tinklo laukelį, ieškodami Jūsų siūlomų produktų ar paslaugų. Tai reiškia, kad tinkamai priimti sprendimai užtikrins aukštesnes svetainės pozicijas paieškos rezultatuose ir atitiks tikslinių klientų lūkesčius.
Išanalizuokite ir pažinkite savo klientus
Norint parinkti tinkamus raktažodžius, kuo tiksliau atitinkančius tikslinių vartotojų vykdomas užklausas, visų pirma reiktų išanalizuoti Jūsų esamų ir potencialių klientų profilius. Siekiant maksimalaus tikslumo, siūlome pradėti nuo esamų klientų įvertinimo – apibrėžkite vyraujančias tendencijas ir apsvarstykite naujų nišų galimybes. Atsižvelkite į lankytojų elgsenos skirtumus ir suskirstykite auditoriją į atskiras grupes. Ieškodami aktualių raktinių žodžių ir generuodami idėjas pasiūlymams, atsižvelkite į tai, kas svarbiausia konkrečiai grupei. Jei naudojate socialinius tinklus, pavyzdžiui, „Facebook“, išsamią informaciją apie auditorijas (demografinius rodiklius ir elgsenos bruožus) rasite skiltyje audience insights.
Pvz. Facebook vartotojai: 18-42m. vyrai ir moterys, gyvenantys Lietuvoje ir besidomintys vidutinių distancijų bėgimu, dažniausiai būna pabaigę kolegijas ir dirba administracinio arba vadybinio pobūdžio darbą. Šią informaciją taip pat galima tikslingai panaudoti ir kuriant vaizdinio turinio reklamos kampanijas Google AdWords tinkle.
Atsidurkite pirkėjo vietoje
Įsivaizduokite, kad esate savo įmonės klientas ir pagalvokite, kaip ieškotumėte savo prekių ar paslaugų, t. y. kokius raktinius žodžius vestumėte į „Google“ paieškos laukelį? Pasirinkite mažiausiai penkis variantus ir įveskite juos į Google paiešką – jei rezultatuose nematote savo internetinės svetainės adreso, tuomet Jums vertėtų kreiptis pas SEO specialistą.
Itin pravartus yra raktinių žodžių paieškai ir analizei naudojamas „Google AdWords“ puslapyje esantis raktažodžių planavimo įrankis. Jo pagalba galima sužinoti, kaip klientai ieško Jūsų siūlomų prekių ir paslaugų, kokius raktinius žodžius jie naudoja, kuriuos naudoja dažniausiai, kokia yra jų konkurencija ir kt.
Išskirkite tikslinės auditorijos grupes
Į „Google“ paieškos laukelį vedamos raktinės frazės gali skirtis priklausomai nuo to, ką vartotojai žino apie Jūsų siūlomą produkciją ar konkrečią prekių grupę. Pvz., jeigu pardavinėjate sportinę avalynę, galima išskirti tris pagrindines vartotojų grupes ir joms būdingus generuojamus raktažodžius:
Atradimo grupės auditorija. Šiai grupei priskiriami žmonės, į paieškos laukelį vedantys bendrinius raktinius žodžius, pvz.: moteriška sportinė avalynė, patogūs bėgiojimo bateliai, lengvi mėlyni bėgimo bateliai.
Patyrimo grupės auditorija. Šiai grupei priskiriami žmonės, kurie yra susipažinę su prekių pasiūla ir į paieškos laukelį veda konkretesnius raktinius žodžius, pvz.: ilgų distancijų moteriški bėgiojimo batai, New balance bėgimo bateliai.
Pirkimo grupės auditorija. Šiai grupei priskiriami žmonės, tiksliai žinantys, ko nori, ir į paieškos laukelį vedantys konkrečią raktinę frazę, pvz.: moteriški naktinio bėgiojimo batai Asics women‘s GT-1000.
Pritaikykite gautą informaciją
Žinodami, kas aktualu Jūsų klientams, kokius raktinius žodžius jie dažniausiai naudoja, kokių prekių ir paslaugų ieško, kurkite efektyvius turinio rinkodaros sprendimus, pvz., aktualius naujienlaiškius tikslinei auditorijai.
Plačiau apie turinio rinkodarą skaitykite kitame mūsų straipsnyje: 7 lengvi būdai, kaip pritaikyti turinio rinkodarą geresnėms pozicijoms paieškoje.
Analizuokite raktinių žodžių efektyvumą
Nuolatos vertinkite raktinių žodžių efektyvumą, kad žinotumėte, kuriems iš jų turite skirti daugiau dėmesio ir kurie padeda pritraukti didžiausią lankytojų srautą. Tai atlikti galite naudodamiesi patogiu Google analytics įrankiu. Raktinių žodžių patikrą rekomenduojame atlikti reguliariai, atsižvelgiant į konkretaus verslo pobūdį ir rinkos pokyčius.